zondag 6 mei 2012

Pim Fortuyn: "treur niet om mij, maar om dit land"



Het is nu bijna 10 jaar geleden dat het product van de links; Volkert van der Graaf, het grote 'gevaar' waar links tijdens de verkiezingen het Nederlandse volk voor waarschuwde, definitief uitschakelde.

Gelukkig word er veel aandacht besteed aan deze dag in diverse programma's. Tot nu toe vind ik het interview met Ronald Sorensen in 'Buitenhof' vanmiddag, de lading van het verleden en het heden het beste dekken (terugkijktip dus!). 



Vanmiddag wordt in de stad van Pim  Fortuyn, Rotterdam het "Pim Fortuynplein" onthuld en worden er diverse herdenkingen georganiseerd. Ik voorspel dat het NOS journaal  vanavond wel weer zal gaan framen dat er "weinig animo" voor de herdenkingen van Fortuyn was, voorlopig zat de Rotterdamse kerk vanmorgen propvol tijdens de herdenkingsmis. Het programma voor vanmiddag kunt u o.a. hier vinden. 

Hier en daar komt er ook nieuw beeld en geluidsmateriaal van Fortuyn boven drijven. Het kijken en luisteren waard uiteraard. Alles nog zo actueel, 10 jaar later. 


Ik vond zelf nog een mooi (accountants) briefje van Fortuyn in mijn eigen archief;

"Ga ik mijn toon tav de islamieten matigen? No way over my dead body, van mij kan het Nederlandse volk tenminste op aan...!"