maandag 23 april 2012

Column: "Wilders bedankt!"

Ik wil bij deze even Dhr. Geert Wilders bedanken, want in tegenstelling tot het zich "Christen" noemende CDA, heeft hij wel het beste met de Nederlandse bevolking voor.

En dat geldt eigenlijk voor een merendeel van de PVV (een paar uitzonderingen daar gelaten, die er net als 90% van de andere politici, alleen voor eigen belang zitten!) want als je deze week wilt bloggen, dan komt de PVV wel heel erg prominent in beeld! 

Was er eerst deze week een polder die we maar beter niet onderwater kunnen zetten, laten we eerlijk zijn, toen de Duitsers dat in WW2 deden waren we er ook niet blij mee, dus waarom dan nu zelf doen onder dwang van Brussel! In de discussie die volgde, de PVV de enige was die daar de betrokkenen, de bevolking van Zeeland dus, zich over wilde laten uitspreken. De bestuurders, ambtenaren die door die zelfde bevolking betaald worden, vonden dat echter helemaal niet nodig, net zo min als ze het nodig hadden gevonden om de bevolking te raadplegen, toen ze de Belgen beloofden om de boel onder te laten lopen!

Nu is me niet helemaal duidelijk hoe je natuur kunt compenseren voor het uitdiepen van een vaarroute, maar dat is hier niet eens relevant! Wat telt, is dat we een polder moeten laten vollopen "VAN BRUSSEL" zodat de haven van Antwerpen de concurrentie met Rotterdam kan aangaan, en er dus op termijn niet alleen een polder verloren gaat, maar ook een berg werkgelegenheid in Nederland!

Goed, de meerderheid van de kamer was er tegen, maar zonder het "gedogen" door de PVV kan Bleker zijn plannetje wel op zijn buik schrijven. Het gelul dat we dan misschien de hele polder moeten onder zetten, ipv maar 1/3, wekt bij mij de vraag hoe ze dat dan willen afdwingen!? Sturen ze het Belgische leger om de dijken door te steken, of vragen ze daarbij in het Europese parlement hulp aan de Duitsers, die per slot van rekening vaker met dat bijltje gehakt hebben!

En dan de bezuinigingen, die Wilder uiteindelijk te ver gingen!

Ik heb zo ver ik het kon vinden, eens goed gelezen wat ze van plan waren, en dan schrik ik ook! Niet alleen omdat zelfs ik dan misschien wel langer moet werken, maar vooral omdat alle belastingmaatregelen de zwakste in de maatschappij het hardst zullen treffen, en mij ook!

Een analyse: 

Begin met het lage tarief van de BTW, die we gebruiken voor onze dagelijkse behoeften, zoals brood, groente en aanverwanten. Verhoog die 1% en je kunt net zo goed alle loonbelasting met 0.5% verhogen, en de uitkeringen met een zelfde percentage verlagen! 


Maar dat andere tarief, de BTW van 19% nu, optrekken naar 21%, zou de doodsteek van onze economie zijn! Begin maar met de benzine, eerst heffen ze er accijns over en dan BTW. Verhoog de BTW met 2% en een liter (nu al bijna onbetaalbare) brandstof, gaat van €1.80 naar €1.836! Dat betekend dat als ik gewoon naar mijn werk wil, ik per maand 120x0.036=€4.35 is per jaar €50 aan extra belasting ga betalen! Roken voor €6 een pakje, 2% er bij maakt dat €6.12, rook je er 3 per week, is dat meer dan €18.50 per jaar. Een fles jonge jenever gaat van €18 naar €18.36 en zo kan ik nog wel even door gaan! En koop vooral geen nieuwe TV (+€10), wasmachine (+€40), of Auto (+minimaal €200 tot €400 voor een aardige middenklasser)! Want zou ik dan mijn huidige auto moeten kopen, zou ik €600 meer op tafel moeten leggen!

Snel rekenen leert dat een gemiddeld gezin, aan eten, drinken, brandstof, wat te roken en te zuipen, per jaar minimaal zo'n €200 euro meer aan belastingen gaat betalen, terwijl de salarissen en uitkeringen op de nullijn blijven, en de mensen met een AOW en een pensioentje, er zelfs op achteruit gaan!

Die laatste groep wordt nog eens extra gepakt, omdat ze nu eenmaal meer medicijnen gebruiken dan de gemiddelde burger, en voor elk recept, dus ook HERHAAL recepten, telkens €9 zouden moeten gaan betalen! Ik zou (heb net zitten tellen, suiker, bloeddruk en Lever) 6x3x9=€162 kwijt zijn, bovenop mijn eigen risico! en een snelle rekensom aangaande de medicijnen van mijn ouders, leert dat zij ongeveer voor 43 recepten moeten betalen, dat is GODVERDOMME meer dan 380 EURO per jaar!



De artsen schijven op verzoek van de overheid en de ziekenfondsen expres recepten uit met niet meer dan 2 maanden voorraad, wat denk je zelf, zullen die nu niet weer gewoon voor een jaar gaan voorschrijven, als ze weten dat hun patiënten anders niet meer te eten hebben?!

De hypotheek aftrek afschaffen voor NIET aflossende Hypotheken is op zich niet slecht, alleen vrees ik dat de banken dan wel weer iets nieuws zullen verzinnen, dit heeft tot gevolg dat de huizenmarkt komt stil te liggen, en de nieuwbouw tot NUL zal dalen, wat weer een vermogen aan uitkeringen gaat kosten van bouwvakkers die in de WW terecht komen, en voor de paar huizen die gebouwd zullen worden, halen ze Polen binnen, om dat ze daarmee de kosten kunnen drukken!

Makkelijker en een heel stuk rechtvaardiger, is om maximale aftrek te verlenen over de rente betaald over de eerste 2 ton, dan over de volgende 150.000 mag je 75% aftrekken, en voor bestaande leningen van meer dan €350.000 mag daarboven 25% van de rente worden afgetrokken van de belasting. Voor nieuwe huizen wordt dat gewoon boven de 3.5 ton NUL! Aflossingsvrije hypotheken die vanaf nu worden afgesloten, krijgen geen aftrek meer! Los je wel netjes af, gelden bovenstaande regels!

Een hoop huizen die nu soms al jaren voor meer dan 250.000 te koop staan, zullen op de markt komen voor 199.999 omdat hun verkoopbaarheid toe zal nemen, en de verkopers komen snel van hun dubbele lasten af! De meeste huizen staan zo wie zo te koop voor meer dan 25% van de aanschafwaarde, dus echt van verlies kunnen ze niet spreken, en toch verlies? dan dat aftrekbaar maken van de belasting, gespreid over maximaal 10 jaar met een jaarlijks maximum van €10.000, krijgen ze toch zo'n 40% van hun verlies terug, hoewel ze er wel zelf voor kozen om een veel te duur huis te kopen!

Ik ben wel geen financieel expert, maar laat hier maar eens iemand iets zinnigs tegen in brengen!

Over de bezuinigingen op de TV kan ik simpel zijn, de VARA helden krijgen schandalig veel betaald, dus als ze er niet in slagen om reclames te krijgen, dan maar salaris inleveren!


Over ontwikkelingssamenwerking heb ik ze nog niet gehoord en kan ik niets vinden, maar het gewoon stil zetten voor een periode van 5 jaar, zou onze begroting snel rond kunnen maken, zonder al die ellende, en mochten we er straks weer beter voorstaan, kunnen we die geldsmijterij altijd weer oppikken!

Ik weet één ding zeker, op het nieuws hoorde ik dat een meerderheid van de PVV stemmers, het helemaal met Wilders eens is, en ik behoor tot die meerderheid! We pikken te veel van Europa, en dan niet in de vorm van subsidies inpikken, maar ons de wil laten opleggen van onze voormalige bezetters, want we proberen al jaren het juk van de rest van Europa van ons af te schudden, en waarom zouden we nu wel toegeven aan de wil van de Spanjaarden, de Fransen en de Duitsers!

We hebben ze er al een keer uitgetrapt, nu moeten we ze gewoon buiten de deur houden!

Genoeg om over te discussiëren, dus laat maar horen..

===============================
Gastcolumn door: Robert Micheal